Sluta amma, dagen D

 
I dag är det dags. Nils mamma har åkt i väg för att underlätta processen. I dag ska Nils sluta amma. Nils tittar lite på babblarna och jag sitter här och är allmänt nervös. Jag hoppas verkligen både jag och Nils får sova några timmar i natt åtminstone. Jag har mina föraningar om att det kommer bli ett skrikig natt nämligen. Jag vet ännu inte hur jag skall göra idag, natta honom som vanligt och ge gröt/välling när han vaknar eller försöka hålla hon vaken lite längre och natta honom direkt hos mig. Får väl se hur det blir helt enkelt, men man har ju läst några skräckexempel. 
 
Jag återkommer med information om hur det gick och hur jag gjorde senare. Tills dess kan väl ni skriva hur ni gick till väga? 

Kommentarer:

1 Anonym:

Hej, jag berätta för mitt barn några dagar i förväg att vi skulle sluta amma. Hon fick ligga nära och jag kramade henne och lugnade henne när abstinens var som värst. Jag var med henne dygnet runt under en helg och sen efter det under ca en vecka sa jag bara nej vi ammar inte längre om hon visade att hon ville ha. Sen har set varit hela lugnt..:-)

Svar: Skönt att höra att de kan finnas en möjlighet att det löser sig på en vecka eller så.
Mikael ♥ Nils

2 Carro:

Hej, vilken fin blogg du har!
Tänkte berätta lite snabbt om när jag slutade amma sonen, som var väldigt mammig o snuttig på nätterna. Han var lite drygt ett år, då jag vid nattningen berättade för honom att vi skulle sluta snutta. Han vaknade som vanligt vid 3 tiden och ville snutta, men istället för att försöka amma så sörjde han. Vi satt i ca 10 minuter och kramades hårt i sängen, och han grät. Sedan var det bra, och vi somnade båda om. Samma sak natten efter, men den tredje natten sov han hela natten utan att vakna!

Hoppas det går bra för er! Lycka till :)

Svar: Tack för din fina berättelse, den stärkte mig!
Mikael ♥ Nils

Kommentera här: