Förändringarnas tid

Mycket förändras med Nils just nu. Sedan han slutat amma har han faktiskt till och med börjat dricka välling, dessutom på nappflaska som han alltid vägrat förut. Han har också haft lite svårt att sova på nätterna och är lite gnällig. Jag tror det är nya tänder på gång. Han har också börjat gå lite på pottan, inte fullt medveten om vad han gör men han gör ändå det han ska, oftast. Hans gåteknik är fortfarande knagglig men han tar inte längre lika stora kliv när han får hjälp att gå och utan hjälp har han börjat använda knäna och sätta sig upp mer. Vilket ökar fallrisken. Nils har ett stort blåmärke på kinden som han fick idag när han föll alternativt kröp in i en dörr. Jag var inte i samma rum men hörde hur han började skrika, så där som de gör när de slagit sig och har ont på riktigt. Idag ska jag till Vetlanda och jobba, men Nils och Helena följer med och besöker vänner i Vetlanda under dagen så jag får sällskap hem.
 
 
 
Här syns blåmärket lite grann.
 

Kommentarer:

1 Anonym:

Gulle!! Pussa han från mig :*

2 Bissen Winroth:

Hej Mikael.
Jag är en "före detta" pappabloggare som råkade bli intervjuad av radioprogrammet Karlavagnen igårkväll om föräldraledighet.

Nu har jag ett annat ämne som jag försöker sprida ljus omkring...

Jag vore jättetacksam om även du ville hjälpa mig att nå ut till fler läsare/tittare.

http://winroth-produktion.se/sv/2014/09/11/forsoker-att-na-ut-med-detta/

Kommentera här: