Västervik och olyckor

I helgen var vi och besökte Nils farmor som hade lite av en familjeträff hemma hos sig. Där fick Nils bland annat bada i Östersjön för första gången. Det gick väldigt bra, kan meddela att Vättern är något kallare. I Västervik hade vi grillkväll och Nils sov bra under omständigheterna, det blir ju en del spring när det är mycket folk men samtidigt är det bra att vänja in ljud så gott det går antar jag. 
 
I måndags var det premiär för Öppna förskolan efter sommaruppehållet. Nils är numera liten igen eftersom han börjat i denna nya åldersgruppen 8-18 månader. Men det var bara fem barn som var med vid detta tillfälle. Nils var lite småledsen ibland som han har varit alla gånger som jag varit med honom på Öppna förskolan, fast det var något bättre denna gången eftersom Nils mamma också var med. Tror att Nils är inne i en liten känslig fas just nu. Det är tydligen vanligt att man sover lite oroligare och har lite lättare till gråten när det händer mycket runt omkring. Men det ska tydligen vara vanligt, efter denna fas ska det tydligen vara precis tvärtom, de skall gå att göra nästan vad som helst.
 
Igår råkade Nils ut för sitt första olycksfall. Vi brukar ligga i sängen och gosa en stund innan vi kliver upp. Då brukar jag bunkra kuddar runt kanterna och lägga mjuka grejer vid sängroten, Det var nog tur jag brukar göra detta eftersom vi somnade om. Jag vaknade upp av en lite duns och att Nils låg på golvet och snyftade. Till saken hör att våran säng är ganska hög. Men tack vara de mjuka grejerna nedan sängen så klarade han sig oberörd. Ringde ett samtal till 1177 och de ville jag skulle åka in till barnakuten för att få det hela kontrollerat för säkerhetsskull. Så jag gjorde detta och det visade sig vara helt lugnt. Men det får en att tänka till lite extra.
 
Nils somnade karaktäristiskt med Teddy i munnen. 
 
Nils provligger PH:s mage.
 
Promenad i Västervik.
 
Nils och farmor.
 
Nils leker med stolen med farmor och faster Veronica.
Nils och faster Ulrika.
En sann konstnär pinkar sina självporträtt.
 
Glasspaus i centrala Västervik. 
 
Nils rider pålle på Öppna förskolan.
 

Kommentera här: