Veckan som gått

Det har varit en händelserik vecka som jag nu skall summera. När det är fullt upp får dessvärre bloggen stå tillbaka en del. Det har hänt så pass mycket att jag denna gång skall prova att beskriva veckan med hjälp av bildtext. Ska också försöka mig på att skriva ett inlägg senare i veckan där jag funderar lite kring aktuella barnrelaterade frågor. 
 
Nils har förvisso gått på Babysim och badat i balja, men aldrig tidigare har han badat i en sjö. Vi tog en tur till Rocksjön så att vi alla kunde få svalka oss lite grann. Nils påbörjade plaskandet direkt. 
 
Efter bad kommer solsken. En nybadad påve roar sig på filten. 
 
Kameror är alltid högintressanta och det är lätt att få Nils uppmärksamhet när han upptäcker att han är i centrum.
Musikkittet är fortfarande på innelistan och vi försöker att spela lite varje dag. Babyrock in rhapsody.
 
När vi besökte Rimforsa fick Nils bada i baljan ute i trädgården. Alltid poppis. 
 
 
Mister Tambourine Man. 
 
I söndags var faster Veronica på besök. Vi skulle egentligen ha badat men blev avbrutna av en rejäl åskskur. 
 
Sitter och kelar lite efter fikat tror jag minsann. 
 
Idag har Nils varit med mig och fikat med lite kompisar. Anton ser gemytlig ut och Linus ser ut som en naziamerikansk gallerskakare. 
 
I några sekunder tittar man bort. Det skulle jag inte gjort eftersom Nils gick bärsärk i bokhyllan. Det räcker tydligen inte med en bok. #Dagens ungdom
 
När jag gick förbi H&M kunde jag inte motstå att köpa Nils en Sverigetröja. Den kostade nu bara 30 spänn och eftersom storleken var så stor så passar den till nästa fotbolls-EM då Sverige spelar final. Har lagt märkte till att alla barn verkar älska det där materialet matchtröjorna är gjorda av, vet inte varför men så är det. 

Kommentarer:

1 Anonym:

Så fina bilder

Kommentera här: