Weekly update

Ja, då var det dags igen. Detta får nästan ses som en veckolig uppdatering. Jag har ju som sagt varit utan min mobil i två veckor och därför haft begränsade bloggmöjligheter. Men nu är det dags igen! 
 
De senaste dagarna har det varit rejält med värme och Nils svettades som en tok i sin vagn trots kortärmad body. Så de senaste två dagarna har han fått ha linne och shorts i kombination med solskydd (hans händer och fötter sticker ut ur vagnen ibland). Det har varit lite av ett valet i kvalet eftersom jag samtidigt hört att man inte skall ha solskydd på för små barn, men det måste vara bättre än att bränna sig. Även om det naturligtvis är bäst att hålla sig i från solen så är det ta mig tusan omöjligt att de inte får lite sol på sig de små. Dessutom kan det väl inte vara så farligt med att vara i solen någon minut , kanske till och med bra? Nils brukar ha keps på sig för att skydda huvudet, men tyvärr är den mer i munnen än på huvudet så att säga. 
 
Nils har fått bada lite balja när det varit som varmast och det verkar han tycka är underbart så mycket som den token plaskar, hela golvet fullt med vatten efteråt. Tyvärr vågar jag inte lägga upp bild på det eftersom det finns så många äckel som härjar runt på internet. 
 
Vad har annars hänt den senaste veckan, hm... Jo, Nils har blivit ännu mera mobil och tar sig fram lite snabbare på golvet, han har också börjat att välta saker och verkar ha en slags naturlig dragning till farliga saker så som eluttag etcetera. Så nu gäller det att hålla uppsikt! Det har också börjat ploppa ut en del nya fonem ur hans mun. Innan har det mest varit Da-da-da och Na-na-na men nu är han även börjat med Ma-ma-ma och Pa-pa-pa. Så det blir nog en Magnus Uggla av honom också. 
 
Till sist så vill Nils och jag vill också passa på att göra en efterlysning. Vi leker mest på dagarna och går promenader och det vore trevligt om du ville komma hem till oss och fika och göra oss lite sällskap. Ni som känner oss har ju redan mitt mobilnummer så slå en pling och kom över vetja. 
 
Nils ligger i sin lilla outfit och är avundsjuk på mig när jag äter. 
 
Häng på uteplatsen.
 
Just det ja, operation sova hemma på dagarna har misslyckats. Eller snarare inte ens inletts på grund av olika omständingheter. Det har helt enklet inte passat in i dagsschemat då jag bokat in en del fikaträffar och luncher den gångna veckan. Så då har Nils fått sova på vägarna dit. 

Kommentarer:

1 Karro:

Lilla Nils-söting!!
Tycker jag känner igen den där dressen :).
Puss på dig goding!
Och grattis till mamma och pappa!!!!!!!!!

Kommentera här: